TROMBOSI VENOSA SUPERFICIAL, PRIMERA JORNADA MÈDICA A LA FARMÀCIA LLABRÉS

A càrrec del Servei de Cirurgia General i Digestiva de l’Àrea de Salut de Menorca

23 de Març de 2023
  • TROMBOSI VENOSA SUPERFICIAL, PRIMERA JORNADA MÈDICA A LA FARMÀCIA LLABRÉS

Demà divendres tindrà lloc la jornada mèdica “Respostes en trombosi venosa superficial” a l’emblemàtic espai de la Farmàcia Llabrés, a càrrec del Servei de Cirurgia General i Digestiva de l’Area de Salut de Menorca.

La sessió d’actualització inclou dues ponències. La primera, a càrrec del Dr. Hernán Enrique Giordano, cirurgià del Servei de Cirurgia General i Digestiva de l’Hospital Mateu Orfila, amb continguts com: definició i impacte, factors de risc, clínica i diagnosi d’una TVS, derivació, seguiment i pronòstic. La segona ponència, a càrrec del Dr. Alberto Gil Iriondo, cirurgià del Servei de Cirurgia General i Digestiva de l’Hospital Mateu Orfila versarà sobre l’algoritme de tractament, i actualització en el tractament mèdic.

La jornada està dirigida al col·lectiu mèdic i infermeres de l’Àrea de Salut de Menorca.

El Dr. Gil i Dr. Giordano vam pensar en la farmàcia com el millor lloc per a la jornada, il·lusionats en l’espai com un lloc d’obertura de coneixement, i de formació de les professions sanitàries.

LA FARMÀCIA, FÒRUM DE REFLEXIÓ

La Farmàcia Llabrés, recentment inaugurada, és el principal referent i a la vegada un dels pocs testimonis que queden del modernisme a Menorca. L’espai es va obrir a visites el passat 14 de gener i la Fundació per a persones amb Discapacitat Illa de Menorca vol preservar el bé catalogat, un llegat que forma part del patrimoni de Menorca.

En el pla d’usos, Fundació va preveure el soterrani com un espai destinat a conferències, xerrades, exposicions, tallers, etc. Amb una capacitat d’entre 20 i 30 persones com a màxim.

S’estrena demà com a lloc de conferències, que des de Fundació valoren molt positivament: ens fa il·lusió que la Farmàcia serveixi d’exposició d’idees i projectes, i de totes aquells qüestions relacionades amb la salut de les persones, diu Mònica Planella, Directora Tècnica de Fundació.

Imatges:

Alberto Gil, Dr. Giordano. Servei de Cirurgia General i Digestiva de l’Hospital Mateu Orfila

Adjuntem programa de la jornada.