MOLT NET MENORCA SL

Programa de l’itinerari amb el que col·labora: Programa "SOIB Itineraris Integrals d’ Inserció"

18 de Decembre de 2023
  • MOLT NET MENORCA SL

Descripció de la col·laboració:

Empresa multifuncional on es destaca la branca de neteja de comunitats, locals, oficines, empreses entre d'altres. En aquest cas Eli està treballant en la neteja a la zona de Ciutadella.

Ens va agradar el seu CV veient que tenia anys d'experiència i a més havia reforçat i actualitzat aprenentatges amb la realització del Certificat de Qualificació Professional de Neteja de superfícies i mobiliari a edificis i locals, a través del Consell Insular.

Programa de l’itinerari amb el que col·labora: Programa "SOIB Itineraris Integrals d'Inserció", promogut pel SOIB que compta amb el finançament del Fons Social Europeu Plus (FSE+): Servei d'Acompanyament per a la Inserció i l'Orientació Laboral PIL Menorca.

Entitat promotora del programa: Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca (FPDM).

Número de persones amb discapacitat contractades:

Eli, ara mateix, és l'única treballadora amb discapacitat contractada a la nostra empresa.

En el passat si hem tingut altres persones amb dificultats motrius o que intenten aconseguir feina després de sortir d'algun problema com drogues o alcoholisme, i la veritat tenen moltes ganes de tirar endavant, nosaltres només els donem la mà i ajudem en tot el que sigui possible.

Pràctiques:

Hem col·laborat oferint les pràctiques per a la realització dels cursos del Consell i per descomptat estem oberts a continuar col·laborant amb ells, amb la Fundació i la resta de propostes que rebem.

Valoració de l’experiència i aspectes a destacar, suggeriments de millora:

La veritat és que és una valoració molt positiva, l'Eli està sempre molt disposada i llesta per treballar. Es nota que li agrada allò que fa i està orgullosa i contenta. És una persona molt responsable i això fa que el resultat de la seva feina sigui ben satisfactori.

Pel que fa a l'Eli, de vegades pren decisions sense consultar, i encara que valorem la iniciativa, hi estem treballant perquè conegui bé el funcionament i aspectes importants que requereixen comunicació i acord.

Pel que fa al suport per a la inserció laboral, ben positiva l'experiència, pel suport rebut i el poder comptar amb aquest sempre que sigui necessari, i pel seguiment i el treball que es percep en la persona.

Servei de suport i d’acompanyament per a l’ocupació (PIL Menorca)

El PIL Menorca és un servei «SOIB Itineraris Integrals d'Inserció», promogut pel SOIB i que  compta amb el finançament del Fons Social Europeu Plus (FSE+),  integrat dins l’Àrea de Formació i Inserció Laboral de la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca.

Què feim des del PIL Menorca?

Un equip de 6 tècnics especialitzats facilita el procés d’inserció de les persones amb discapacitat al mercat de treball, combinant diferents accions de suport:

Disseny d’itineraris personalitzats, formatius i laborals.

Informació i orientació.

Entrenament de competències i habilitats prèvies a la inserció laboral.

Suport a la Formació.

Pràctiques pre-laborals a l’empresa.

Acompanyament en el procés de recerca de feina.

A qui va destinat?

A persones en edat laboral, MAJORS DE 16 ANYS, amb DISCAPACITAT (intel·lectual, sensorial o física), amb un PERCENTATGE igual o superior al 33% i inscrites al SOIB com a demandants d’ocupació.

També queden incloses les persones amb capacitat intel·lectual límit, com a demandants d'ocupació i que poden accedir acreditant una valoració d'almenys un 20 % de discapacitat intel·lectual i que no arribi al 33 %.

Què s’ofereix als empresaris col·laboradors?

La possibilitat de cobrir llocs de treballs amb persones amb discapacitat, així com facilitar a l’empresari la incorporació de les persones més joves per a iniciar-los al món dels adults, pel seu desenvolupament personal i autònom.

Ofereix també a les empreses de més de 50 treballadors l’adaptació a la Llei General de Drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social (BOE Núm. 289 de 3 de desembre de 2013, article 42, Capítol VI Dret al Treball, Títol I Drets i Obligacions), per complir amb la quota de contractació del 2%.

En general, per a totes les empreses del territori menorquí, ofereix la possibilitat d’actuar com una empresa socialment responsable.

Principals accions destinades als empresaris:

Informació dels contractes bonificats.

Anàlisi del lloc de treball ofert.

Valoració de les persones candidates amb el perfil adequat i amb la compatibilitat funcional pel lloc de treball.

Acompanyament inicial a l’empresa per garantir l’adaptació de la persona amb discapacitat contractada.

Seguiment durant tot el contracte i aplicació de la metodologia de Treball amb Suport.

Promoure accions de participació conjunta.

Resultats i inversió total durant el 2023 segons el projecte aprovat:

ANY 2023 - PERSONES A ATENDRE - COL·LECTIU - COST MÒDUL - TOTAL COL·LECTIU

Tipus de discapacitat

Discapacitat intel·lectual

2.100,85€

138.656,1€

Amb altres Discapacitats (físics, sensorials)

1.958,74€

135.153,06€

Contacta amb nosaltres

L’àmbit d’actuació territorial del servei és a nivell insular, amb la distribució dels següents punts d’atenció:

PERMANENTS: