MENORCA LINES FA POSSIBLE EL “TALLER D’AUTOESTIMA I APODERAMENT PER A JOVES ADOLESCENTS”

Emmarcat dins l’Àrea d’Infància i Joventut de Fundació

22 de Novembre de 2022

Àrea Comunicació FPDM-

La naviliera Menorca Lines by Trasmapi farà possible el Taller d’autoestima i apoderament per a joves adolescents”, un nou programa d’educació emocional i afectiu-sexual de l’Àrea d’Infància i joventut de la Fundació per a persones amb discapacitat.

Aquest projecte, neix de la necessitat detectada d’oferir un acompanyament i una guia en el desenvolupament afectiu i emocional durant el període d’adolescència, a un grup de dones joves que comparteixen la mateixa etapa vital i que tenen un diagnòstic de discapacitat intel·lectual límit. Aquesta situació, feia necessari un espai d’acompanyament mutu, on puguin resoldre dubtes, també inseguretats i apoderar-les a través de l’autoconeixement i l’autocura. El programa també inclou la dansa com a disciplina artística basada en el cos com a vehicle de comunicació i d’expressió.

Fernando Barthelemy, responsable de vendes de Menorca de Menorca Lines, va destacar la implicació de l’empresa en accions centrades en la millora de la qualitat de vida de les persones, senya d’identitat i de qualitat que posen en la revisió de totes les activitats que se lis presenten, destaquen un projecte social més enllà d’un patrocini: “Va més enllà de donar a conèixer l’empresa, i/o de fer-ne difusió, participar activament de projectes de suport a les persones amb diversitat funcional és el reconeixement del sector, de recolzament, i de la implicació en la millora de la societat que compartim”. És el nostre plus”.

Per Fundació, Marilys del Saso, responsable de l’Àrea d’Infància i Joventut, ha posat l’accent en que el projecte presenta una doble situació de vulnerabilitat:  “dona i discapacitat”, i posat en valor les professionals que es dediquen en cos i ànima al grup.

Tere Burgos, educadora social, s’emociona relatant la primera de les sessions que ja s’ha celebrat: “ja podem dir que el projecte val la pena. En les primeres sessions ja hem tastat la màgia, de com s’exposen les dificultats inicials, de com es transformen amb la participació grupal, amb les experiències pròpies, i de com ens fan créixer com a dones”.

Les persones beneficiàries és un grup format per 7 dones d’entre 12 i 16 anys, i l’equip interdisciplinari està format per Laia Costa, professora de dansa i psicòloga, i Tere Burgos, educadora social. Les sessions tindran una durada d’una hora i les de dansa de 90 minuts, i ambdues es combinaran setmanalment.

Menorca Lines s’ha fet càrrec del 50% del pressupost, previst  per 15 sessions de dansa i 3 hores de suport setmanal d’educació social durant 10 mesos.

Peu de foto:

Sr. Fernando Barthelemy, Menorca Lines, Responsable de Vendes de Menorca.

Sra. Laia Costa, professora de dansa i psicòloga.

Sra. Tere Burgos, educadora social.