Espai comunitat Fundació Espai comunitat Fundació

JORNADES DE MALALTIES MINORITÀRIES DE FUNDACIÓ, RE CONNECTAR AMB LA VIDA.

Iliana Capllonch Co-fundadora ABAIMAR

Amb motiu de la celebració del Dia Mundial de les Malalties Rares, que té lloc el 29 de febrer, em van convidar a participar a la XI Trobada de Malalties Minoritàries i Discapacitat a Menorca el passat divendres 23 de febrer, on el lema era “La nostra actitud".

Al principi vaig rebutjar la invitació perquè portava força temps sense involucrar-me de manera personal en el moviment associatiu, però quan em van explicar el perquè de la meva presència, vaig acceptar encantada.

I ara dono les gràcies per haver anat, perquè aquest tipus de trobades són més que necessàries per tornar a re connectar amb el significat de la VIDA.

Són dos dies intensos d'informació, de converses, on es presenten projectes i se'n gesten d'altres; de solidaritat, ajuda, empatia, etc.

Soc incapaç de definir en un post el que significa una d'aquestes trobades, per això comparteixo l'enllaç de la trobada de youtube on hi ha totes les ponències, perquè el pugueu mirar tranquil·lament. No soc capaç de recomanar una ponència més que l'altra perquè totes estan molt preparades i són molt interessants.

També us comparteixo la meva ponència a través del meu bloc.

Com dic al final de la meva exposició, us recomano que alguna vegada a la vida us animeu a participar en una d'aquestes jornades de pacients perquè són regeneradors i et fan parar al dia a dia que ens absorbeix, per pensar en allò que de veritat importa.

Gràcies a totes i cadascuna de les persones que fan possible aquest tipus de trobades ia les que s'interessen per elles ja sigui assistint, parlant-ne, compartint els vídeos i fent possible amb petits gestos que el dia a dia de les persones amb dificultats siguin més amables i senzills.