INFORMADORS PLATGES, UN SERVEI ESSENCIAL

El 2021 hem incorporat Cala Pilar

12 de Juliol de 2021
INFORMADORS PLATGES, UN SERVEI ESSENCIAL

El Servei d’Informadors Controladors i de Vigilància de la seguretat dels accessos a les platges de Cala en Turqueta, Son Saura, Macarella, La Vall, Binimel·là i aquests any com a nova incorporació Cala Pilar, que gestiona la Fundació per a Persones amb Discapacitat compleix 10 anys.

Aquest servei va començar tímidament, amb pocs treballadors i treballadores, i enguany ja són un equip de 29 persones, dels quals dos són coordinadors i tres vigilants de seguretat.

La  missió principal del servei  és  controlar els accessos a les platges, això vol  dir que els conductors respectin els espais dels pàrquings. Quan no hi ha més places, per evitar embussos o evitar que els conductors hagin d’arribar fins a les platges per després tornar, avisen per que en els panells informatius comuniquin que ja no hi ha més places per aparcar. Per tenir aquesta informació es  comptabilitzen tots els vehicles i motos que passen pels accessos. També són els responsables de la gestió dels residus i d’avisar als organismes d’emergències que pertoqui segons la problemàtica que pugui aparèixer (bombers, ambulància, policia, etc.

El Servei es presta durant més de 12 hores ininterrompudament , tots els dies de la setmana des de el mes de juny fins el mes d’octubre.

Des d’aquí, enviem un reconeixement als nostres companys i companyes. La seva feina, exposats moltes hores al sol i la calor, és feixuga i alhora molt important. Un servei essencial per a la conservació de les nostres platges.