FUNDACIÓ CELEBRA EL 15È ANIVERSARI APOSTANT PEL FUTUR “JUNTS”

L’acte va omplir la Sala Multifuncional d’Es Mercadal d’autoritats, persones usuàries, famílies i col•laboradors.

21 de Novembre de 2022
  • FUNDACIÓ CELEBRA EL 15È ANIVERSARI  APOSTANT PEL  FUTUR “JUNTS”

La Fundació per a Persones amb Discapacitat ha celebrat el 15è aniversari, des de que aquella primavera del 2007 en la que es va decidir unificar la xarxa d’atenció a persones amb diversitat funcional de Menorca. El Patronat, format pel Consell Insular, els 8 ajuntaments i les 13 entitats que conformaven el sector, va emprendre una gran aventura amb l’objectiu principal de millorar els centres i serveis. Aquelles primeres passes queden enrere, ara ens trobem endinsats en “capacitar” la persona usuària, i de fer-ho junts, amb la col·laboració dels professionals d’atenció directa, i de les àrees d’atenció multi disciplinars: fisioteràpia, psicologia, logopèdia....

“Ha sigut un gran esforç protagonitzat per moltes persones i entitats, un moviment complex perquè teníem mirades diferents i generaven opinions diverses, i heu estat capaços de conformar una organització forta que es nodreix d’aquesta diversitat. Que creix d’acord amb les necessitats de la persona usuària”, va ressaltar Susana Mora, Presidenta del Cime i de la Fundació.

A la celebració va acudir també la Vice-Presidenta 1ª de Fundació i Consellera de Benestar Social, Bàrbara Torrent, els alcaldes d’Es Mercadal, Maó i Sant Lluís, Xisco Ametller, Héctor Pons i Carol Marqués, i representants de totes les àrees socials de Menorca. Persones usuàries i famílies, empreses col·laboradores, entitats socials i voluntàries.

Van presentar l’acte n’Alejandro, n’Alex i na Elo, companys del Programa d’Inserció Laboral Taller Jove, que es van atrevir, fins i tot, a fer qualque acudit.

A continuació es va presentar un documental que narra la història de na Sara, una persona sorda, i del progrés en els estudis i en la seva vida en comunitat gràcies als serveis d’acompanyament i d’intèrprets de llengua de signes.

Dues converses amb protagonistes, testimonis per posar en valor “la raó de ser”: persones, famílies i entitats. El “què ens mou”, i la segona plantejant el futur, els nous reptes que es presenten en una societat cada vegada més canviant i més diversa.

La cirereta la va posar el grup “Pèl de Gall”. El mes d’abril van presentar una cançó que ralla d’amor i d’amistat, i de com aquests sentiments tenen el poder de millorar la qualitat de vida, i des de Fundació van sol·licitar que es convertissin en padrins. Els “Junts” reflexa la identitat actual de Fundació.