A la Sala Polivalent de la Farmàcia Llabrés

21 de Maig de 2024
Àrea Comunicació Fundació Persones amb DiscapacitatComunicació
  •  EXPOSICIÓ D’APARELLS ANTICS DE COMUNICACIÓ ADAPTATS PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT AUDITIVA

L’exposició temporal que s’obre a la sala polivalent de la Farmàcia Llabrés és una oportunitat per explorar els inicis de l’accessibilitat comunicativa. En col·laboració amb ASSORME, la farmàcia ha obtingut antics aparells de comunicació utilitzats per persones amb discapacitat auditiva durant les darreres dècades del segle XX. Aquests aparells van ser fonamentals per trencar les barreres comunicatives que existien als anys 80 i 90.

Les persones amb discapacitat auditiva que feien servir audiòfons o implants coclears comptaven amb amplificadors de so. D’altra banda, aquelles que no utilitzaven aquests dispositius, com els usuaris de Llengua de Signes o altres llengües escrites, recorrien a aparells de text com l’Amper, el Fax o el DTS.

Avui dia, la Farmàcia Llabrés és un exemple destacat d’Accessibilitat Universal. Disposa de bucle magnètic, emissores FM i transcriptors de veu a text, que faciliten el diàleg per a les persones sordes. Els textos explicatius de l’exposició estan redactats en Lectura Fàcil, una opció que beneficia tant les persones amb discapacitat intel·lectual com totes les altres persones interessades en comprendre els inicis de l’accessibilitat comunicativa.

Nota: La Lectura Fàcil és una eina que permet una comprensió més senzilla i clara dels textos, especialment per a aquelles persones amb dificultats de lectura o comprensió.