EL SAPS ATÉN PER PRIMERA VEGADA LA INTERPRETACIÓ DE LLENGUA DE SIGNES EN UN PART

Anna Mascaró i Josep Alzina han protagonitzat un dels serveis més emotius de l’entitat, el naixement de la Clara

14 de Febrer de 2022

El passat 03 de febrer el Servei d'Atenció a Persones Sordes (SAPS) de la Fundació va realitzar un servei d'interpretació nou fins al moment i a l'hora meravellós: assistir a un part d'una parella de joves sords. El personal del SAPS, que ja havia fet l’acompanyament i suport en totes les cites prèvies des del moment de la notícia de l'embaràs fins als darrers dies, també va ser partícip de tot el procés del part a l'Hospital General Mateu Orfila.

Uns mesos abans de la data de part, es va demanar permís a la gerència de l'Hospital perquè permetés que la intèrpret de llengua de signes pogués ser-hi present per garantir que tota la informació arribés a la parella sorda en aquest moment tan important. La resposta va ser ràpida i molt positiva.

Eren la 01:00?h de la matinada quan la parella ingressava a l'hospital, juntament amb l'intèrpret fins a les 11:30 del matí següent quan va néixer la criatura. Durant tota l'estada a la sala de paritori, tant comares com infermeres van demostrar una gran sensibilitat amb la parella sorda i les dificultats en la comunicació, més ara amb l’ús de mascaretes, col.laborant en tot moment. Es va interessar per aprendre alguns signes i pactant-los amb la intèrpret, fins i tot, van aprendre a dir “guapa” per poder traslladar-ho als pares un cop ja s’havia produït el naixement, per poder facilitar encara més la comunicació entre tots i fer-los sentir a gust en un moment tan rellevant. També tenint en compte tots els detalls, com ara tenir cura de l’il.luminació o el suport a la intèrpret durant les llargues hores d’espera.

Un fet que demostra que anem fent passes cap a una accessibilitat completa, des del Servei d'Atenció a Persones Sordes volem agrair la bona disposició al personal implicat durant tot el procés de l'IB Salut i donar l'enhorabona a la parella sorda que ja són pares i tenen una gran tasca endavant.