Un projecte que permet treballar ment i cos en un entorn natural, gràcies a Caixa Colonya

11 de Gener de 2024
  • CENTRE DE DIA CONVIVÈNCIA I CD FÍSICS FAN GIMNÀSTICA ADAPTADA I ESTIMULACIÓ SENSORIAL AL LLOC DE MENORCA

Àrea de Comunicació FPDM

Les persones usuàries del Centre de Dia Convivència i Centre de Dia Físics han dut a terme durant el darrer trimestre un projecte per treballar la rehabilitació física, emocional i cognitiva en un espai natural i diferent de l’habitual. Gràcies a l’entitat Caixa Colonya i a Fundació Convivència, un total de 16 persones s’han beneficiat d’aquestes sessions realitzades per una fisioterapeuta i educadora del Lloc de Menorca. Han fet feina a partir d’uns objectius individuals que s’han adaptat a diferents activitats de grup, i les sessions s’han dividit en:

• Gimnàstica adaptada.
  • Estimulació sensorial i cognitiva a través del que el propi entorn ofereix, ja vos amb els animals o bé amb el recorregut sensorial.

Els objectius que s’han assolit han guardat relació amb són: fomentar la marxa autònoma o acompanyada, treballar l’estimulació tàctil, potenciar el moviment global del cos i per parts, estimular tots els sentis amb les sensacions rebudes de l’entorn, observar l’alimentació i la interacció dels macacs, interactuar amb els lèmurs, potenciar la memòria, treballar la motricitat fina, estimulació sensorial amb en Sandàlies (un poni), apropament progressiu als animals, motricitat fina i gruixuda, potenciar l’equilibri i la coordinació, superar pors i limitacions personals, propiciar el canvi postural conscient de sedestació a bipedestació, activar la concentració en un recorregut en concret i en els obstacles que hi ha, motivar a la participació en una activitat en grup, i fomentar la coordinació òcul-manual.

Des de Fundació valorem satisfactòriament el resultat, ja que les activitats de rehabilitació física i cognitiva fora del centre, en un entorn natural, permet assolir els objectius d’una forma més lúdica.