UNA NOVA ETAPA SOCIAL, PER LA IGUALTAT D’OPORTUNITATS

Inauguració Curs Social 2021-2022

25 de Octubre de 2021
  • UNA NOVA ETAPA SOCIAL,  PER LA IGUALTAT D’OPORTUNITATS

La Fundació ha celebrat l’inici de curs 2021-22 amb un acte social, perquè han retornat totes les activitats complementàries a les persones amb discapacitat que s’havien suspès o reorganitzat amb motiu de la pandèmia. Aquest és el primera trobada presencial  dels distints centres i serveis des d’abans de la Covid19.

La Presidenta del Consell Insular de Menorca, i de Fundació, Susana Mora, va agrair l’esforç de reorganització als treballadors i treballadores, persones usuàries i famílies que han fet possible la bona marxa de centres i serveis durant aquest temps.

Mora va posar l’accent en la Guia d’ús del llenguatge que ha publicat l’entitat, i que va compartir amb els assistents. “Gaudim d’una societat que garanteix els drets de totes les persones amb diversitat funcional, que millora l’accessibilitat, però també és important prestar atenció a com ens hi comunicam. L’actitud de Fundació ralla de màxim respecte amb tots i cadascun dels col•lectius de persones, en el context d’una societat inclusiva”.

A continuació va intervenir Miren Crespo, del PIL JOVE,  un servei integrat dins l’Àrea d’Inserció Laboral destinat a persones d’entre 18 i 30 anys, amb un grau de discapacitat igual o superior al 65%. Miren Crespo, formadora i entrenadora laboral, explicà que el Taller Jove “Neix de la necessitat de tenir un espai que actuï com a PLATAFORMA DE VALORACIÓ de les capacitats laborals dels joves amb discapacitat intel•lectual, , amb un perfil d’ ocupabilitat mes dubtós i que necessiten d’un itinerari formatiu que els permeti millorar les HABILITATS socials i laborals bàsiques per poder assumir una feina amb maduresa, autonomia i suficient productivitat per la inserció laboral futura ja sigui a un CEO o a una empresa ordinària. L’atenció es dóna de dilluns a divendres de 9 a 13 h, amb una durada de setembre a juliol i va destinat a un grup entre 8 i 10 persones”.

Marta Pons i Juan Francisco Carreras, de 26 i 24 anys ens van oferir el seu testimoni.  Van explicar la seva etapa formativa i nomenar totes les empreses que lis han permès fer pràctiques, aprenent i desenvolupant les dinàmiques  pròpies del treball.