UNA NOVA ETAPA SOCIAL, MÉS COMUNITÀRIA, PER LA IGUALTAT D’OPORTUNITATS

La Fundació per a persones amb Discapacitat inaugura el curs carregada d’il·lusió

24 de Octubre de 2023
  • UNA NOVA ETAPA SOCIAL, MÉS COMUNITÀRIA, PER LA IGUALTAT D’OPORTUNITATS

Àrea de Comunicació FPDM

La Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca va celebrar ahir l’acte d’inauguració del curs social, una nova etapa que vol preveure “més comunitària” per la igualtat d’oportunitats.

Aquesta és la tercera edició d’aquest acte on el sentit és propiciar un ambient participatiu, que uneixi Patronat, personal treballador, persones usuàries i famílies i que es va alternant entre Maó i Ciutadella.

El President del Consell Insular de Menorca, i de la Fundació, Dolvo Vilafranca, va destacar que “aquest nou curs que oficialment inaugurem en l’acte d’avui, ralla especialment de responsabilitat social corporativa. Perquè la societat inclou o exclou, capacita o incapacita, és la societat qui garanteix la igualtat d’oportunitats per a tothom.

Avui, ens han presentat experiències per impulsar noves formes de col·laboració, econòmiques i socials, que atenen les necessitats i els drets de les persones com a primera prioritat. Aquesta és l’economia al servei de la gent”.

Mònica Planella, directora administrativa, va presentar el programa de Responsabilitat Social Corporativa, que inclou distints apartats: mecenatge, inserció laboral i social, productes i serveis, o des de les entitats membres. Planella va dir que “no és gens difícil col·laborar i ajudar a les persones amb diversitat funcional. Senzillament no hi pensem, per desconeixement. La feina amb la comunitat és essencial, i va llençar la pregunta: “Com et puc ajudar?. Vina a Fundació i nosaltres, amb i per a les persones, et mostrarem els distints models per a poder fer-ho”.

A continuació es va celebrar un col·loqui d’experiències, on es van poder veure el model d’aquestes col·laboracions, i en el que van participar Maite Collado, responsable de RRHH d’Artiem, Juan Carlos Méndez d’EROSKI, Munts Anglada del Museu de Menorca i el propi Centre Especial d’Ocupació Lligall Art Gràfic amb Seta Saurina. Els van acompanyar la pròpia veu de les persones beneficiàries: Gràcia Pons, Sara Riudavets, Alicia Previ, Neizan Pons i Montse Miquel.

Fundació va distingir les empreses amb un segell especial de col·laboració, que també farà arribar a totes les que conformen la xarxa. La festa es va tornar més festiva, amb música de DJ Sastre.