PROJECTE “FEM LA NOSTRA MÚSICA” PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL

Gràcies a la col·laboració de CaixaBank

14 de Decembre de 2023
  • PROJECTE “FEM LA NOSTRA MÚSICA” PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL

Àrea Comunicació FPDM-

Gràcies a la col·laboració de CaixaBank, “Fem la nostra música” ha sigut possible per a les persones ateses als centres  d’atenció diürna de Ciutadella:  Centre Ocupacional i Centre de Dia s’Auba. La Fundació Tutelar de Menorca, en el marc de la Convocatòria d’Ajudes d’Acció social del 2023, va presentar el projecte  per a persones amb discapacitat intel·lectual moderada, dificultats del desenvolupament o amb vàries discapacitats associades, amb edats compreses entre els 18 i els 67 anys.

Aquest taller ha plantejat la pràctica musical com un ventall de múltiples possibilitats expressives i d’intervenció terapèutica. La pràctica ha englobat la interpretació en diferents formats: creació, dansa, treball amb la veu i amb la resta del cos, experimentació i improvisació musical.

El taller ha permès:

• Crear un nou espai d’exploració sensorial auditiva, visual i tàctil que ha permès la construcció progressiva d’un criteri musical i l’estimulació cognitiva a través dels sentits.
  • Proporcionar col·laboració i treball en equip on, a partir del respecte a les diferències, s’ha afavorit reforçar la confiança de les persones usuàries contribuint a la socialització, potenciació de les relacions interpersonals  i la col·laboració.
  • El desenvolupament de noves habilitats a base de l’experimentació han fomentat la iniciativa.
  • Aquesta experimentació amb els diferents elements i instruments musicals, l'expressió corporal, ritmes, danses,...han requerit un treball psicomotor i de coordinació força significatiu.
  • La imaginació i el descobriment han estat presents en totes les sessions realitzades, cosa que ha permès afavorir la creativitat i la curiositat.
  • Prevenir/ contenir el deteriorament cognitiu de les persones usuàries

S’han celebrat 2 sessions setmanals d’una hora, grup de centre de dia i grup de centre ocupacional,  i les persones usuàries han disposat de  material individual.

L’Agrupació Musical de Ciutadella – EMAC ha facilitat la part document i la Fundació per a persones amb discapacitat de Menorca ha aportat 2 educadors/es de suport.