LLEGIM PER LA DIVERSITAT FUNCIONAL

Fundació i AFASMe impulsen una biblioteca que reuneix textos d’interès per a persones usuàries, famílies i personal treballador

28 de Març de 2023
LLEGIM PER LA DIVERSITAT FUNCIONAL

Ahir dilluns vam inaugurar la Biblioteca de la Fundació i de les entitats membres, una nova proposta per facilitar l’accés a bibliografia d’interès per a persones usuàries, famílies, personal laboral i socis/sòcies de les entitats. La iniciativa, ha sorgit de l’entitat AFASMe – AFEM, impulsora del projecte que pretén potenciar el coneixement i la lectura dels temes enfocats per a la salut mental. Arrel de la seva iniciativa, la resta d’entitats membres i la pròpia Fundació s’han afegit aportant llibres de diferents temàtiques relacionades amb la discapacitat, amb temes com accessibilitat, trastorn de l’espectre autista, psicologia i trastorns de conducta, etc. També s’ha rebut una important donació de llibres d’Assorme en relació a la llengua de signes i discapacitat auditiva.

L’espai s’ha ubicat a les oficines de Fundació de l’Avinguda Palma de Mallorca de Ciutadella, d’accés lliure els dilluns i divendres de 7,30 a 15 hores i es podrà disposar els capvespres amb prèvia reserva. Consta d’un ordinador amb accés a internet, 2 taules i 4 cadires.

Comencem amb 140 llibres, amb vistes d’ampliar l’oferta. El catàleg de llibres i les fitxes individualitzades s’ha encarregat a les persones que conformen el Taller Jove, un apartat que forma part de les seves competències.

Adela Salord, presidenta d’AFASMe – AFEM, explica que “vèiem la necessitat de posar coneixement a la infinitat de trastorns de salut mental que tenim, enfocant l’eina  principalment a les persones usuàries i famílies. Trobarem una gran diversitat de continguts, des  temes científics fins novel·les”.

El temps de préstec serà de 30 dies, prorrogable en 15 dies més, i esperem seguir creixent en aquesta temàtica i convertir-nos en la biblioteca de referència del món de la discapacitat!