Els dies 22 i 23 de febrer

9 de Febrer de 2024
  • LES XI JORNADES DE MALALTIES MINORITÀRIES I DISCAPACITAT COMPTARAN AMB JUAN LUIS MUÑOZ ESCASSI COM A CONFERENCIANT

La XI edició de les jornades de malalties minoritàries i discapacitat de Menorca que organitza la Fundació per a Persones amb discapacitat i la Conselleria de Benestar Social del Consell Insular comptarà enguany amb la participació del conegut Juan Luis Muñoz Escassi, creador del projecte “#tuCienxCien”, un mètode de transformació a través de l’actitud.

Ho han desvetllat avui la consellera de Benestar Social, Carmen Reynés, en companyia de la directora tècnica de Fundació, Cristina Fernández, en la presentació del programa d’unes jornades que van començar l’any 2012, i que no es van poder celebrar els dos anys principals de la pandèmia. Uns encontres que pretenen “difondre i compartir informacions i experiències que ens permetin conviure millor amb les malalties i amb la discapacitat. Un espai de coneixement, de formació, i també d’intercanvi amb i per a les persones afectades i les seves famílies” ha dit Carmen Reynés.

“La nostra actitud” és el lema 2024, i versarà a través de:

“La humanitat de la Intel·ligència artificial al servei de la dependència” amb Tiago Barro, Enginyer Tècnic en informàtica de Sistemes, gerent i fundador de Binary Menorca; “Estrés i Salut”, Cristina Fernándeza, Psicòloga i directora tècnica de Fundació; “Les plataformes d’entitats, un pas endavant” amb Alessandro Marinelli, President de Cermi Balears;  “La mirada educativa i saludable de l’activitat física” amb David Mercadal, codirector i fundador de LATAU Menorca. “Repercusió mal ús pantalles digitals amb la Dra. Montserrat Pons, neuropediatra Hospital Son Espases; i la masterclass de Fide Mirón, presidenta de l’Associació Espanyola de Porfia i vici-presidenta de la Junta directiva de FEDER.

La coordinació tècnica de les jornades accentua l’espai “diàleg obert”, que rallarà amb les persones que van conformar la taula rodona de les primeres jornades que es van celebrar a Menorca envers les malalties minoritàries: Jerònima Vidal, mare de Víctor i Susana, Iliana Capllonch, impulsora de les associacions de pacients de Balears, Catalina Ceerdà, Presidenta d’ABAIMAR (Associació Balear Infantil de MM) i Marcel Carreras, autor del llibre “una nueva estrella en la cruz del sur”.