LA FARMACIA LLABRÉS OBIRÀ INICIALMENT LES PORTES COM A ESPAI DE VISITES

Gràcies a la Fundació Hesperia, cent anys després, torna a lluir el seu esplendor

11 de Gener de 2023
LA FARMACIA LLABRÉS OBIRÀ INICIALMENT LES PORTES COM A ESPAI DE VISITES

SM El rei Felip VI i la reina Letícia inauguraran demà dijous dia 12 de gener la Farmàcia Llabrés, en un acte institucional que tindrà lloc al Teatre des Born a les 17,30 hores. Prèviament, visitaran l'espai de la farmàcia per conèixer la rehabilitació duta a terme.

L'edifici, propietat de la Fundació Hesperia, ha estat restaurat per aquesta entitat respectant-ne els valors històrics i arquitectònics. S'ha comptat també amb la col·laboració del Consell Insular de Menorca i els equips de restauració s'han fet càrrec de l'important mobiliari original. Amb aquesta actuació, la Fundació Hesperia ha volgut cedir un espai a la Fundació per a persones amb discapacitat, però també ha dirigit lactuació a la població de Ciutadella.

La Farmàcia Llabrés és el principal referent i un dels pocs testimonis que queden del modernisme a Menorca. Els vitralls de l'antic laboratori són la peça més valuosa d'un conjunt de mobles i elements decoratius catalogats pel valor patrimonial.

PLA D'USOS

El projecte de la Farmàcia Llabrés sorgeix de la necessitat de preservar, mantenir, compartir i apropar a la ciutadania un edifici emblemàtic i una importància arquitectònica rellevant, alhora que preservar la missió i el compromís de la Fundació cap a les persones amb discapacitat. És una oportunitat per facilitar la inclusió en qualsevol dels aspectes de la vida (política, social, cultural, econòmica i laboral), de les persones amb discapacitat i alhora facilitar la visualització del col·lectiu per promoure la presa de consciència de tota la societat.

Per això, el projecte parteix de les premisses següents:

• Tornar a la farmàcia la seva esplendor abans, alhora que obrir l'espai a la ciutadania. Cal tenir en compte que les farmàcies han format part de la nostra societat des de temps antics, i l'objectiu és continuar mantenint la seva essència més pura.

• Recuperar, mantenir i fer conèixer part del patrimoni cultural i la història del poble de Ciutadella, però també del patrimoni artístic, en ser un dels pocs edificis modernistes de la nostra illa.

• Donar a conèixer i apropar a la ciutadania la Fundació de Persones amb Discapacitat, oferint la possibilitat d'interactuar i apropar el món de la diversitat funcional a la societat potenciant així de manera eficaç la seva integració social i laboral. La Farmàcia ens dóna l'oportunitat de visualitzar les polítiques d'accessibilitat universal, però per donar una visió social del disseny per a tothom, atès que moltes de les mesures proposades permeten beneficiar-se d'un ampli ventall de col·lectius més enllà de les persones amb discapacitat.

• Ser un espai de referència com a espai cultural inclusiu i sense barreres comunicatives per a persones amb discapacitat, amb la seva participació i la seva implicació directa en les propostes i en la seva execució; aquestes persones han treballat en el projecte per assolir al màxim l'objectiu de inclusió: no només adaptar l'espai i la visita cultural als visitants, sinó preveure també la màxima adaptació per a les persones amb discapacitat que treballin en aquest espai.

VISITES I ACTIVITATS

Inicialment s'organitzaran només visites guiades amb un grup reduït de 15 persones, posaran en valor la història de l'immoble i la rehabilitació dels espais protegits. Posteriorment, la sala polivalent, l'espai que ocupa el soterrani, es destinarà a xerrades, conferències, exposicions, reunions, tallers.

Les visites, en grups de 15 persones, s'ofereixen gratuïtes fins al 30 d'abril del 2023, i els horaris que es podran concertar seran de 10 a 13 i de 17 a 20 hores els dies laborables, i de 10 a 14 en dissabtes.

Des d'aquest moment, la ciutadania pot reservar les visites a partir del 14 de gener a través de la pàgina web: www.fundaciodiscap.org. Apartat: Farmàcia Llabrés