JINX JAZZ BAND, LA FESTA QUE S’OBRA A LES PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL

Gràcies a Jazz Obert i l’Obra Social La Caixa

19 de Maig de 2023
  • JINX JAZZ BAND, LA FESTA QUE S’OBRA A LES PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL

Jazz Obert i l’Obra Social La Caixa han fet possible avui un concert al CP Carlos Mir de la Fundació per a persones amb Discapacitat, que el centre s’omplís de festa de la ma de Jinx Jazz Band. Han participat de l’activitat, prop de 60 persones usuàries de distints serveis.

Es tracta d’una iniciativa que va començar l’any 2019, una activitat que va deixar empremta a les persones usuàries del centre, i que es reinicia després del parèntesis de la pandèmia. Bernat Casasnovas, va proposar un nou concert, en el marc del vint-i-cinquè aniversari de l’entitat organitzadora del Festival Internacional de Jazz de Menorca, amb l’objectiu d’apropar actuacions de qualitat i en directe a persones que habitualment no tenen l’oportunitat.

Jinx Jazz Band fou formada a Barcelona l’any 2022 i reuneix músics de diverses parts del món. La seva dilatada trajectòria va vinculada especialment als carrers de la capital catalana, però també han actuat a diversos festivals d’Europa. Ells ens porten el més autèntic de la música negra tradicional dels anys 20 i 30, l’autèntic jazz de New Orleans popularitzat amb el nom de “Dixieland”.

Les persones usuàries del Centre han fet entrega als músics d’un punt de llibre per a les partitures, i una fada, feines realitzades al taller ocupacional amb materials reciclats. I pel Jazz Obert, una agenda i llibreta fetes al centre especial d’ocupació Lligall Art Gràfic.

Moltes gràcies al Jazz Obert i l’Obra Social La Caixa, per fer-ho possible.