INICI DE CURS DEL TALLER JOVE DE FORMACIÓ I OCUPACIÓ

Amb l’estrena d’una nova aula al CP Carlos Mir, més ampla i lluminosa

10 de Septembre de 2021
  • INICI DE CURS DEL TALLER JOVE DE  FORMACIÓ I OCUPACIÓ

El Taller Jove de la Fundació per a Persones amb Discapacitat ha obert les portes a un nou curs. Vuit joves, d’entre 18 i 30 anys, assisteixen al taller per començar a conèixer el món laboral, millorar el seu nivell d’ocupabilitat a llarg termini i valorar quin serà el seu recurs més adequat en un futur.

L’espai està conduit per Miren Crespo, Integradora Social, un tècnic d'Inserció Laboral, Sergio Colino, i dirigit per Lourdes Florit, Pedagoga. Aquest curs estrenen una nova aula de formació, més ampla i lluminosa,  ubicada al centre polivalent Carlos Mir, i cercaran noves empreses per fomentar nous aprenentatges i experiències.

El servei de Taller Jove és un programa integrat dins l’Àrea d’Inserció Laboral destinat a les persones amb discapacitat psíquica d’edats compreses entre els 18 i 29 anys, amb el reconeixement del grau de discapacitat en un percentatge igual o superior al 65%,  que manifesten dificultats per accedir al món laboral a curt-mitjan termini i necessiten l’atenció des d’un recurs formatiu- assistencial que els permeti l’entrenament pre-laboral de forma progressiva i estructurada en diferents mòduls i fases d’estades de pràctiques a les empreses.

La finalitat principal del servei de Taller Jove és actuar com una plataforma de valoració de les capacitats laborals i possibilitats d’inserció laboral posterior de les persones ateses, ja sigui a nivell d’inserció socioassistencial (ILSA), en un Centre Especial d’Ocupació o en una empresa del mercat laboral obert. Per aquesta valoració a nivell ocupacional es planteja un recorregut gradual de tallers i d’entrenament pre-laboral a diferents empreses i contextos laborals reals, comptant amb l’acompanyament i supervisió del personal especialitzat del taller