Fundació “la Caixa” a través de CaixaBank ha aportat 3.335€ euros

20 de Octubre de 2023
  • FUNDACIÓ REP UN AJUT PER A LA DOTACIÓ D’EQUIPAMENT TECNOLÒGIC I MOBILIARI PER A LES AULES DE FORMACIÓ

La Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca ha rebut una aportació econòmica de 3.335€ euros de CaixaBank per a la dotació d’equipament tecnològic i mobiliari per a les dues aules de formació del Centre Polivalent Carlos Mir. Amb aquest donatiu s’ha comprat webcams, altaveus, micròfons amb auriculars, projector amb pantalla i cadires.

L’ús que se li ha de donar a aquestes Aules és polivalent i així han de servir per impartir-hi les següents activitats formatives:

• Tallers prelaborals pel servei de Taller Jove, destinat a persones amb discapacitat d’edats compreses entre 18 i 30 anys, amb percentatges de discapacitat del 65%. (10 persones usuàries)
  • Tallers de competències transversals, digitals i d’orientació laboral per les persones apuntades al servei de suport a la inserció laboral PIL-Incorpora, destinats a persones d’edats compreses entre 16 i 64 anys. (60 persones usuàries)
  • Cursos de formació continua pel personal treballador de Fundació.
  • Tallers destinats a famílies de les persones ateses.
  • Futur projecte de Formació Dual de l’especialitat formativa d’Activitats Auxiliars en Vivers, Jardins i Centres de Jardineria., en el marc de la Convocatòria “SOIB Dual Sectors Estratègics per concedir subvencions per executar un programa de formació dual basat en un règim d’alternança amb l’ocupació en empreses de sectors estratègics, per al període 2022-2026 (BOIB 8 d’octubre de 2022, núm. 131).” Destinat a joves entre 16 i 30 anys.

Ja fa uns anys que des de Fundació s’està invertint en la creació i habilitació dels espais formatius del Centre Polivalent Carlos Mir i en anys anteriors s’han rebut les següents ajudes per part de Fundació “la Caixa” i CaixaBank: :

• El 2018: es va obtenir una subvenció de CaixaBank de 20.219€ per tirar endavant amb un projecte d’Equipaments, reforma i habilitació de la nau d’EcoVerd de Maó, terrenys i espais del voltant, per convertir-la en una Aula Taller de Jardineria.
  • El gener del 2023 se’ns va concedir una subvenció de Fundació “la Caixa”, de 27.700€, en el marc de la Convocatòria Territorial Illes Balears, pel projecte  d’Espais familiars i Grups de suport per a famílies. Un espai d’acompanyament, i d’ajuda mútua. Aquesta ajuda s’ha destinat a les obres estructurals de la nova aula.

FOTOGRAFIA:

Cristina Fernández (Directora Tècnica de Fundació)

Joana Maria Gelabert (Tècnica d’Acció Social de CaixaBank)

Lourdes Florit (responsable de l’itinerari d’inserció laboral de Fundació),

Diego Riera (Responsable d’Acció Social de CaixaBank)

i Mònica Planella Directora Administrativa de Fundació).