EMPRESA COL·LABORADORA: NOTARIA ALBERTO VELA

Programa de l’itinerari amb el que col·labora: Programa "SOIB Itineraris Integrals d’ Inserció".

8 de Febrer de 2024
  • EMPRESA COL·LABORADORA: NOTARIA ALBERTO VELA
  • Nom i raó social de l’empresa: Notaría Alberto Vela
  • Sector productiu i activitat: Notaries
  • Població: Maó
  • Programa de l’itinerari amb el que col·labora: Programa "SOIB Itineraris Integrals d’Inserció", promogut pel SOIB que conta amb el finançament del Fons Social Europeu Plus (FSE+): Servei d’Acompanyament per a la Inserció i Orientació Laboral PIL Menorca.
  • Antiguitat de la col·laboració: 2016.
  • Descripció de la col·laboració:

Sabem que les persones amb discapacitat intel·lectual o mental tenen grans dificultats per a la seva incorporació al món laboral. Des de la Notaria vam decidir adaptar un lloc de treball perquè pogués ser realitzat per persones amb discapacitat i així aconseguir que, al nostre dia a dia de despatx, algú tingués l'oportunitat de dur a terme tasques de responsabilitat adaptades a les seves capacitats, al seu ritme i que li suposessin una oportunitat de guanyar en autonomia i per descomptat una integració a la nostra societat.

En posar-nos en contacte amb la Fundació vam rebre tota la seua ajuda. Duent a terme un procés de selecció de personal després del qual Dani va començar a treballar amb nosaltres. Té una jornada parcial repartida en tres dies per setmana.

Pràctiques: no hi ha hagut període de pràctiques. Dani ha anat aprenent les seves tasques i ha anat adaptant la seva feina en funció de les necessitats a la Notaria i també de la seva situació física i personal.

Valoració que fa de l’experiència/ aspectes a destacar: Estem molt contents del compromís adquirit amb la Fundació per integrar Dani amb la seva feina. Sabem que és una tasca que requereix supervisió i atenció freqüent no sols per part del personal de la Fundació sinó també del personal de la notaria. Els problemes que s'han plantejat han estat solucionats amb la coordinació constant entre la Notaria i la Fundació fent que el treball de Dani sigui possible i molt útil per a la Notaria. Ell realitza les seves tasques de manera responsable, adaptada a la seva capacitat i aporta al dia a dia humanitat, proximitat i alegria.

Afegir algun comentari, observació, suggeriment de millora:  Volem transmetre que la integració de persones amb discapacitat intel·lectual i mental és possible al món laboral, nosaltres ho comprovem cada dia. Hi ha múltiples tasques que en llocs de treball com oficines i despatxos ells poden fer, doncs encara, al món digital, hi ha molta activitat mecànica en què les persones amb discapacitat poden ajudar. Compartim la nostra experiència desitjant que altres s'animin a fer-ho per aconseguir una societat inclusiva.

SOIB - Unió Europea