Gràcies a la col·laboració de CaixaBank en el marc de la Convocatòria d'Ajudes d'Acció Social del 2023

2 de Febrer de 2024
  • DOWN MENORCA REP UN AJUT PER A L’ADQUISICIÓ DE MATERIAL PEDAGÒGIC PER INFÀNCIA I JOVENTUT I EL SEDIAP

Gràcies a la col·laboració de CaixaBank en el marc de la convocatòria d’ajudes d’Acció Social 2023, Dowm Menorca ha pogut adquirir nou material pedagògic per a les àrees d’Infància i Joventut i el SEDIAP (Servei de Desenvolupament Infantil i Atenció precoç) de la Fundació per a persones amb Discapacitat.

Projecte “Connecta – joc”

Sens dubte un dels grans desafiaments per a molts dels nens/as que atenem són les funcions executives, però sabem que són?

Són els mecanismes que tenim per a poder fer front de manera ecològica a les situacions noves que ens sorgeixen cada dia...per exemple: com podem arribar al escola si han tallat el camí que usem habitualment? com vaig fer front a situacions noves d'aprenentatge a l'escola? Si davant un succés inesperat al pati haig de saber reconduir la meva conducta i tirar mà del control inhibitori?

Aprofitant que el nostre cervell és plàstic i que en edats primerenques el treball pot millorar el pronòstic, és important posar l'accent en l'entrenament d'aquestes funcions (entre altres) i una de les metodologies amb evidència científica és poder fer-ho mitjançant el joc.

El material que s'empra en les sessions d'intervenció terapèutica amb nens i nenes és una part fonamental de la pròpia sessió. Poder ajustar-ho als gustos i preferències del nen/a ofereix un valor afegit al treball.

Gràcies a aquesta ajuda els nens/as de SEDIAP i del servei d'Infància i Joventut han pogut aprofitar els materials nous i reforçar intervencions a nivell individual i grupal.