S’ENGEGA EL PROJECTE APROPA CULTURA A MENORCA

22 de Febrer de 2023
  • S’ENGEGA EL PROJECTE APROPA CULTURA A MENORCA

Font notícia: https://cime.es/Contingut.aspx?IdPub=143653

Aquest matí s’ha presentat al Museu Menorca el projecte Apropa Cultura. Es tracta d’un programa de responsabilitat social iniciat a L’Auditori de Barcelona i que després de 16 anys de trajectòria a Catalunya, comença a ser una realitat també a les Illes Balears.

La presentació ha anat a càrrec del conseller de Cultura, Educació, Joventut i Esports, Miquel Àngel Maria, la consellera de Benestar Social i vicepresidenta de la Fundació de Persones amb Discapacitat, Bàrbara Torrent, responsable d'Apropa Cultura a balears, Maria del Mar Matas, i la directora del Departament de Cultura i Ciència de Fundació "la Caixa", Anna Font.

Així com han explicat, Apropa Cultura té com a objectiu que persones en situació de vulnerabilitat gaudeixen d’experiències culturals úniques, a través d’una xarxa de programadors culturals i centres i entitats socials que estan convençuts que les arts ens milloren com a persones i com a societat i treballen de manera conjunta per tal que la cultura sigui un element clau per a la inclusió.

Aquest programa serà possible que es dugui a terme a Menorca gràcies a un conveni de col·laboració amb el Consell Insular, per un import de 10.000 €, i també gràcies al suport de la Conselleria d’Afers Socials del Govern de les Illes Balears i el Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística del Consell de Mallorca i de la Fundació “la Caixa”.

Per ara, s’han adherit a la iniciativa el Museu de Menorca, el Teatre Principal de Maó, el Teatre des Born, la Sala Albert Camus i la Farmàcia Llabrés, i s’espera que en les pròximes setmanes s’hi sumin més programadors culturals.

Com ha manifestat el conseller Miquel Maria “volem fer arribar l’activitat cultural a tothom, aproximar els centres que ofereixen cultura, els serveis, la programació, a tothom, i que les distintes situacions personals no siguin mai un obstacle per no ser participant actiu de la cultura. Apropa Cultura vol ser el punt d’unió, el nus que uneixi la xarxa cultural amb la xarxa social i avançar junts cap a una major accessibilitat i inclusió de tota l’oferta cultural de Menorca”.

Apropa Cultura

És una xarxa inclusiva que uneix programadors culturals i entitats socials que treballen amb col·lectius de persones en situació de vulnerabilitat per facilitar el dret d’accés a la cultura a totes les persones a un preu molt reduït. Per mitjà de la plataforma digital www.apropacultura.cat obren una finestra única d ’accés a propostes culturals per a les entitats i centres socials.

Col·laboren amb entitats socials que treballen amb persones amb discapacitat o en situació de vulnerabilitat i les unim als equipaments culturals amb vocació de compromís social.  A totes elles, les acompanyen en el procés de convertir la cultura en un fet habitual i rellevant en les seves vides.