LA GESTIÓ DEL TEMPS, NOU CURS FIOP PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT

Àrea Comunicació Fundació Persones amb DiscapacitatComunicació
LA GESTIÓ DEL TEMPS, NOU CURS FIOP PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT

Àrea de Comunicació

La Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, conscient de l’alt nombre de persones amb discapacitat a l’atur i les seves dificultats d’incorporació al mercat laboral, duu a terme els projectes FIOP (Formació – Integració – Ocupació Pública). Aquests projectes, gestionats per la Direcció General de Funció Pública i l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) des de l’any 1998, tenen diversos objectius:

1. Fomentar la inserció en el mercat laboral de les persones amb discapacitat. Això implica proporcionar la formació adequada per a aquest accés i garantir el suport necessari durant el procés d’adaptació al lloc de treball.
  2. Afavorir el manteniment i la promoció en els llocs de treball. Aquesta és una prioritat per a la Conselleria, ja que vol assegurar que les persones amb discapacitat tinguin oportunitats de desenvolupament professional.
  3. Apropar l’administració al col·lectiu. Això es fa tant a nivell conceptual com físicament, potenciant la integració a l’entorn més proper per a les diferents persones amb discapacitat.

Recentment, s’ha realitzat a Ciutadella el curs “Organització i gestió del temps”, en el qual han participat un total de 11 alumnes amb discapacitat intel·lectual. Els objectius competencials d’aquest curs inclouen:

1. Reflexionar sobre l’ús que es fa del temps. És essencial comprendre com gestionem el temps per millorar la nostra eficiència.
  2. Identificar els factors que provoquen estrès associats a la pèrdua de temps. Aquesta consciència ens permetrà prendre mesures per evitar aquest estrès.
  3. Proposar plans d’acció per evitar les pèrdues de temps que originen estrès. Aprendrem a prioritzar segons els objectius de cada lloc.
  4. Explorar la importància de la planificació i organització del temps.

El curs es va dur a terme els dilluns i dimecres del 15 al 24 d’abril, de 16.30 a 19.30 hores, a l’Aula de la Fundació de Persones amb Discapacitat de l’Avinguda Palma de Mallorca a Ciutadella, Menorca. La ponent del curs va ser Sandra Guasch Santos.

Aquesta iniciativa és un pas positiu cap a la inclusió i el desenvolupament professional de les persones amb discapacitat.

Alumnat:

JAUME BAGUR

SHANDEL RENIEL ALTRAGRACIA

ÁLEX JUAREZ

THALIA PASCUAL

CARLA ÁLVAREZ

ELISABEL FERNÁNDEZ

CATALINA INÉS FEDELICH

MARTINA RAMÓN

DANIEL NOGUERO

MARIA ROJO

M. ANTÒNIA TABERNER

Actualment, a l’illa, l’oferta formativa per a persones amb discapacitat intel·lectual postobligatòria és limitada. No obstant això, qualsevol iniciativa que incorpori recursos pedagògics de suport és essencial per complementar la seva preparació. Aquest projecte busca facilitar la formació i l’adquisició d’eines que puguin millorar el seu perfil laboral i desenvolupar les seves potencialitats.