La fundació Torre-Saura signa un conveni per a la millora de les platges accessibles i l'escola d'estiu

Aportarà quasi 12.000 euros en la millora dels programes a Ciutadella

15 de Febrer de 2021

La Fundació José María De Olives i Ponsich, Conde de Torre Saura, ha signat un conveni de col·laboració amb la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca per a la millora de les platges accessibles de Ciutadella.

En concret, aportarà un total de 6.578 .- euros per a l’adquisició de 2 cadires amfíbies, 2 kits de muletes amfíbies i 3 caminadors de platja amb seient.

El Servei de Platges Adaptades es coordina des de l’àrea de Benestar Social de l’Ajuntament de Ciutadella i actualment el desenvolupa la Fundació. El municipi compte amb 2 platges adaptades, Santandria des de l’any 2005 i Platja Gran des de l’any 2010, que fan possible l’accés a les persones amb mobilitat reduïda gràcies a l’adequació de l’espai, al material adequat (cadires, passarel·les) i a la facilitat d’higiene (cadires integrals) que garanteixen la inclusió social i l’accessibilitat universal de totes les persones, independentment de la seva autonomia o grau de dependència.

ESCOLA D’ESTIU

El segon conveni fa referència al suport per a l’atenció a persones amb necessitats educatives especials i dependència severa durant l’Escola d’Estiu. La Fundació Torre-Saura aportarà 5.000 .- euros per a la contractació de personal de suport a les persones amb diversitat funcional, amb cobertura des del 1 de juliol fins el 15 de setembre.

Aquesta aportació cobrirà l’escola d’estiu del 2020. La firma s’ha fet enguany degut a les dificultats d’agenda derivades de les restriccions de la pandèmica. Recordar que la Fundació Torre – Saura és una entitat sense afany de lucre amb finalitats benèfiques que té per objectiu atendre a les persones residents a Menorca que no disposen de recursos econòmics i a les seves famílies. En la seva activitat, qualsevol programa que afavoreixi la inclusió soci-laboral i familiar de les persones amb diversitat funcional.

FOTOGRAFIA: Blanca de Olivar, representació de la Fundació José María De Olives y de Ponsich, Conde de Torre Saura. Cristina Fernández, Directora Tècnica de Fundació.