Fundació ofereix un nou local a Ciutadella per a Rehabilitació i Fisioteràpia

Gràcies a la cessió de l'entitat coordinadora de persones amb discapacitat

20 de Gener de 2021
Fundació ofereix un nou local a Ciutadella per a Rehabilitació i Fisioteràpia

L’entitat Coordinadora de persones amb discapacitat ha cedit a la Fundació per a persones amb discapacitat de Menorca un local a Ciutadella per a desenvolupar sessions de Rehabilitació i Fisioteràpia, a l’Avinguda Palma de Mallorca 10.

El local, titularitat de Coordinadora, ha permès traslladar les sessions des del Centre s’Auba, i a la vegada poder obrir el Centre de Dia que s’hi troba. Recordar que els plans de contingència preventius de la Covid19  condicionen les ràtios dels centres, així com els aforaments i l’activitat que s’hi duu a terme.

El nou local, equipat amb una sala amb parquet, sala individual d’atenció al pacient i recepció – oficines, s’ha cedit per un temps indeterminat, mitjançant conveni, només condicionat a que l’entitat Coordinadora continuï formant part com a entitat membre del Patronat de la Fundació. Per la seva part, Fundació assumirà les despeses de funcionament i/o de millora de les instal·lacions que se’n derivin.

Joan Riudavets, President de Coordinadora, es mostra satisfet d’haver pogut facilitar el servei: “les entitats estem sempre molt pendents de les necessitats de les persones usuàries, però també dels serveis de Fundació que les han de prestar. Coordinadora ha pogut fer front a l’adquisició del local, i –per tant- oferir l’assistència i el servei”.

Recordar que s’Auba disposa d’un Centre de Dia i Centre Ocupacional, amb un total de 30 places concertades. Avui, la realitat de la pandèmia, fa possible el 80% de l’aforament. Pel que fa a la resta de les persones usuàries, són persones que no han prioritzat el retorn al centre, o bé s’atenen des de d’altres dispositius.

Les noves dependències, atenen un total de 35 usuaris externs, més els 6 usuaris de s'Auba.

Es tracta d’un servei que te com a finalitat recuperar o mantenir la mobilitat i funcionalitat de les diferents parts del cos de les persones amb discapacitat física i/o orgànica, contribuint al manteniment i millora de la seva activitat.

Perfil de les persones usuàries:

• Persones amb patologies degeneratives com:
    • Esclerosi lateral amiotròfica
    • Atròfies degeneratives
    • Esclerosi Múltiple
    • Parkinson
    • Etc.
  • Malalties discapacitants no degeneratives
    • ICTUS
    • Paràlisi Cerebral
    • Traumatismes cranioencefàlics i medul·lars
    • Guilliam- Barré
    • Espina Bífida
    • Etc.

Les malalties reumàtiques s’atenen a través de fisioterapeuta extern.

• persones amb el reconeixement del grau de discapacitat igual o superior al 33%, reconegut per l’òrgan competent i/o amb la resolució d’Incapacitat Permanent en el grau de Total, Absoluta o Gran Invalidesa de l’Institut Nacional de la Seguretat Social, que equival a un 33% segons el Real Decret 1414/2006, d’1 de desembre.
  • Amb informe mèdic que acrediti el diagnòstic i manifesti la necessitat de rebre rehabilitació.
  • Persones que no rebin atenció rehabilitadora d’altres recursos assistencials o de l’ib-salut en el moment de la sol·licitud.
  • Tindran prioritat les malalties amb diagnòstic recent per tal que es puguin obtenir millors resultats rehabilitadors.
  • Persones amb pocs recursos que no puguin buscar alternatives privades de rehabilitació.

El dispositiu funciona amb hores concertades als pacients, i d’acord amb totes les mesures preventives de la covid19.

Fotos:

• Nou Local Fisioteràpia a l’Avinguda Palma Mallorca, 10, cedit per Coordinadora
  • Joan Riudavets, President Coordinadora de persones amb Discapacitat