FUNDACIÓ LLEGEIX EN VEU ALTA ELS DRETS DE LES PERSONES AMB DISCAPACITAT

Amb motiu del Dia Nacional de la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de les Nacions Unides

3 de Maig de 2024
  • FUNDACIÓ LLEGEIX EN VEU ALTA ELS DRETS DE LES PERSONES AMB DISCAPACITAT

Àrea de Comunicació de FPDM

Avui, 3 de maig, es celebra el Dia Nacional de la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de Nacions Unides (CDPD). Aquesta convenció va entrar en vigor a Espanya el dia 3 de maig de 2008, tot i que va ser aprovada a Nova York per Nacions Unides el 13 de desembre de 2006. Aquesta convenció és un instrument fonamental per protegir els drets i la dignitat de les persones amb discapacitat, i cerca garantir que el nostre col·lectiu pugui exercir plenament els seus drets sense discriminació. És un recordatori important de la necessitat de promoure la igualtat d’oportunitats i la inclusió per a totes les persones, independentment de la seva capacitat.

La Fundació per a persones amb Discapacitat de Menorca ho ha volgut celebrar amb la lectura d’aquests 49 articles, que reconeixen que totes les persones tenen els mateixos drets i llibertats, sense distinció de cap mena.

Han participat d’aquesta lectura pública persones usuàries i famílies, membres de la Junta Directiva i de les entitats membres de Fundació, i personal treballador.

Per tancar l’acte ha intervingut la Consellera de Benestar Social i vici-presidenta de Fundació, Carmen Reynés, qui ha posat l’accent en la feina que podem fer des de les administracions públiques i ha destacat els principis de la inclusió: accessibilitat universal, participació activa en la societat, , canvi de percepcions, o la igualtat de gènere en totes les polítiques i accions relacionades amb la discapacitat.

Lectura en veu alta: llegir i escoltar, la finestra que s’obra al món.