EMPRESA COL•LABORADORA: HOTEL ROYAL SON BOU FAMILY CLUB

Programa Servei d’acompanyament per a la inserció i orientació laboral PIL MENORCA

7 de Juny de 2022
  • EMPRESA COL•LABORADORA: HOTEL ROYAL SON BOU FAMILY CLUB

Nom i raó social de l’empresa: HOTEL ROYAL SON BOU FAMILY CLUB (PROMOTURIST SAU)

Sector productiu i activitat: TURISME – APART-HOTEL

Població: ALAIOR

Programa de l’itinerari amb el que col·labora: Servei d’acompanyament per Inserció i orientació laboral PIL Menorca. Promogut pel SOIB amb la convocatòria de subvencions d’itineraris integrals d’Inserció, cofinançat pel Fons Social Europeu.També amb el PQI-Específic d’Ajudant de Cuina, promogut per la Conselleria d’Educació i Formació Professional del Govern de les Illes Balears.

Entitat titular dels programes: Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca (FPDM).

Antiguitat de la col·laboració: 2018

Descripció de la col·laboració:  Des de l’any 2018 l’hotel Royal Son Bou a acollit a persones en pràctiques del PQIE. També ha contractat persones ateses pel Servei PIL.

Si  detecten alguna necessitat de personal, col·laboren amb el servei PIL per la recerca de treballadors.

Pràctiques: Actualment hi ha una persona fent pràctiques, derivada del PQI de Cuina.

Número persones contractades: 4

Les edats dels treballadors estan compreses entre els 22 i 41 anys.

Amb discapacitat intel·lectual i també persones amb discapacitat sensorial, amb les capacitats adequades per desenvolupar les tasques correctament.

Aportacions pròpies d’algunes de les persones treballadores:

En Toni Vinent: Faig feina de netejaplats; em van ensenyar a emprar el rentaplats per poder dur a terme les meves tasques. La meva feina requereix esforç físic i força. Faig feina satisfet i ho intento fer el més ràpid i bé possible. Tinc bona relació amb els companys i estic molt content amb ells.

Na Hafsa Ellili: Estic contenta amb la feina a la zona en què em trobo. Amb els companys i companyes va bé. Algunes vegades si no ens entenem i no ens podem comunicar bé, utilitzem recursos, com escriure a un paper, ja que jo no els puc escoltar...

Valoració de l’empresa que fa de l’experiència:

La valoració és molt positiva, des del moment en que la Fundació fa recerca del perfil més idoni, seguint amb el seguiment que fa del treballador i de guia entre treballador i empresa.

Els 4 treballadors que tenim actualment que han vingut directe des de la Fundació s´han adaptat molt bé al ritme nostre i esteim molt contents amb la seva aportació diària.
Un dels  caps fa la següent aportació: "Vemos como los trabajadores evolucionan; por ejemplo uno de ellos empezó siendo algo desconfiado, picáro e incluso con algún problemita personal. Entre todos y poniendo mucha voluntad por su parte , ahora mismo es uno más del equipo, con muy buena implicación y totalmente integrado dentro del grupo, algo que es fantástico para el y para todos nosotros ."

SOIB - Unió Europea