EMPRESA COL·LABORADORA: QUESOS SUBAIDA

Programa Servei d’acompanyament per a la inserció i orientació laboral PIL I MENORCA i TALLER JOVE

22 de Febrer de 2023
  • EMPRESA COL·LABORADORA: QUESOS SUBAIDA

Nom i raó social de l’empresa:  QUESOS SUBAIDA S.L.

Sector productiu i activitat: lacti

Població: Alaior

Programa de l’itinerari amb el que col·labora:

• Servei d’acompanyament per a la inserció i orientació laboral PIL Menorca. (promogut pel SOIB a través de la convocatòria de subvencions d’Itineraris Integrals d’Inserció, cofinançat pel Fons Social Europeu)
  • Taller Jove Maó

Entitat promotora del programa: Fundació per a Persones amb Discapacitat illa de Menorca.

Antiguitat de la col·laboració: Setembre 2021

Descripció de la col·laboració:

Quesos Subaida va voler col·laborat amb el Servei de Taller Jove, destinat com primera experiència al món laboral de joves amb discapacitat intel·lectual i com a punt de pràctiques grupals. Prèviament es va fer visita a l'empresa per conèixer-ne l´ofici i el funcionament de l´empresa.

Després d´aquesta positiva experiència es va ampliar la col·laboració al servei d'orientació laboral per cobrir dues vacants de treball,  jornades de poques hores setmanals per al suport en elaboració, amb la impregnació d'oli en formatges i processos de curació.

Abans de la contractació, aquestes dues persones van fer un període de pràctiques com a procés de formació inicial i per facilitar l’adaptació a la feina.

Número persones contractades:  2

Valoració que fa de l’experiència/ aspectes a destacar:

Com a empresa col·laboradora del PIL Menorca, Quesos Subaida S.L dona molta importància al poder participar de la inserció de persones amb discapacitat de l'illa de Menorca. En el nostre cas, em participat amb dues contractacions a temps parcial, fent abans un període de practiques per la correcte adaptació dels dos joves.

L'experiència sempre és positiva, ja que donar l'oportunitat a aquest col·lectiu de persones, fa valorar que tots podem i hem de tenir una oportunitat a accedir al món laboral. La integració ha estat summament positiva i tant per nosaltres com per ells ha resultat gratificant.

D'altre banda, també fem una col·laboració amb els participants del Taller jove, els quals venen dos dies per setmana i ens ajuden amb el procés de maduració del nostre formatge, la qual, és una tasca a la qual hi donem màxima importància, per l'obtenció del nostre apreciat producte local. D'aquesta manera, esperem seguir col·laborant i sumant amb aquest tipus de projectes socials i d'inserció.

Imatge principal: Judit, treballadora de Quesos Subaida y tutora de pràctiques a l’empresa

SOIB - Unió Europea