El PATRONAT DE LA FUNDACIÓ APROVA ELS COMPTES ANUALS I LA MEMÒRIA TÈCNICA 2021

Creix l’àrea d’Infància i Joventut

28 de Juny de 2022
  •  El PATRONAT DE LA FUNDACIÓ APROVA ELS COMPTES ANUALS I LA MEMÒRIA TÈCNICA 2021

La Consellera de Benestar Social i Vice-Presidenta 1ª de la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca, Bàrbara Torrent, la Directora Tècnica, Cristina Fernández i Javi Blay, Vice-President 2on de Fundació i com a representant de les entitats membres, han presentat la Memòria d’Activitats 2021.

Torrent, ha destacat l’esforç de reorganització en totes les àrees de gestió directa durant la pandèmia, que encara va marcar el dia a dia l’any passat, facilitant la marxa dels centres i serveis.

Destaca la xarxa de seguretat en la que s’ha convertit Fundació, quinze anys després de la seva constitució, per a les persones més vulnerables, consolidada en tres grans blocs:

• Serveis de tipus assistencial i rehabilitadors. Els vinculats a les estades diurnes, serveis de centre ocupacional, d’habitatge supervisat, de promoció de l’automia personal, d’atenció domiciliària i d’assitència personal, teràpia ocupacional, accessibilitat, transport, suport psicològic, logopèdia, i servei d’intèrpret per a persones sordes, entre d’altres.
  • Suport i assessorament a les families: atenció primerenca, atenció a la infància, unitat de respir, programes d’assessorament i suport educatiu.
  • Laboral/Ocupacional de les persones amb discapacitat. Els programes d’inserció, d’acompanyament de l’0cupació. Incloem els empressarials i mercantils, com els Centres Especials de Treball: Eco Verd, Social Càtering i Lligall Art Gràfic.

La memòria econòmica deixa un resultat comptable de: despeses i recursos extres per pandèmia.

2021:  -17.529,24

Comparatiu 2020:  -7.046,27 (any confinament)

El superàvit, l’aporten les persones, un total de 1450 persones ateses. Fundació és la seva xarxa de seguretat, els serveis que ofereix representen la primera línia del seu estat de benestar.

Cristina Fernández ha explicat que el darrer any s’ha fet un esforç important a l’àrea d’Infància i Joventut, s’ha incrementat un 68% el pressupost, Una aposta clara pels perfils joves que representen el 25% dels casos atesos, i que fins ara tenien assignat el 3,7% del pressupost general de Fundació. S’han contractat nous perfils professionals: logopeda, terapeuta ocupacional i integració social.

Javi Blay, vice-president 2on de Fundació, i  en nom de tots els Presidents i presidentes que conformen les 13 entitats membres, ha posat de manifest l’esforç que han fet els professionals de la Fundació per adaptar-se a la situació de pandèmia, i tot i les grans dificultats, continuar prestant els serveis, reinventant-se i adaptant-se en tot moment.

El 2021 es va produir el canvi de gerència i consolidat una nova manera de fer amb les dues direccions, tècnica i administrativa. “Els Presidents hem tingut la sensació d’uns serveis coordinats i prioritzant l’atenció a les persones usuàries.”.