El conveni de col·laboració es va iniciar fa dos anys

21 de Septembre de 2021
  • EL MUSEU DE MENORCA I LA FUNDACIÓ AMPLIEN PROPOSTES D’ACCESSIBILITAT A LES PERSONES SORDES

El Servei d’Atenció a Persones Sordes de la Fundació per a persones amb Discapacitat i el Museu de Menorca amplien propostes d’accessibilitat a les persones sordes. El conveni de col·laboració es va iniciar fa 2 anys, fent accessibles a la llengua de signes els seus vídeos sobre prehistòria i història menorquina.

Aquesta vegada, ambdues entitats han acordat ampliar les activitats i també adaptar les visites guiades. Les propostes s’han concretat en aconseguir alternatives visuals a tota aquella informació sonora, establir canals de contacte accessibles per a persones sordes i adaptar informació a la llengua de signes.

Fruit de la reunió mantinguda, ja s’han acordat futures accions com tallers formatius de sensibilització sobre les ampliacions de la sordesa i llengua de signes, ampliació de continguts en l’adaptació de vídeos a xarxes socials, el servei d’interpretació a la llengua de signes catalana, espanyola i sistema de signes internacional per visites guiades i en grup.

Finalment, el proper dia 26, coincidint amb el Dia Internacional de les Persones Sordes, el Museu i ASSORME (entitat membre del Patronat de FPDM) ho celebraran amb una visita dinàmica al poblat talaiòtic de Còrnia Nou a Maó.