El CENTRE OCUPACIONAL LA FLORIDA CELEBRA UNA JORNADA DE PORTES OBERTES

El taller terapèutic per a persones amb discapacitat per trastorn mental sever atén a 13 persones

13 de Octubre de 2022
  • El CENTRE OCUPACIONAL LA FLORIDA CELEBRA UNA JORNADA DE PORTES OBERTES

Amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, el Centre Ocupacional La Florida ha obert les portes a les persones interessades en conèixer la feina que s’hi duu a terme. El centre, gestionat per la Fundació per a Persones amb discapacitat de Menorca ha mostrat el nou espai, ara ubicat al Camí de Trepucó, un taller de caràcter terapèutic, no productiu, ajustat a les necessitats ocupacionals que requereixen algunes persones amb malaltia mental de llarga evolució.

La jornada ha comptat amb molta assistència, de personal treballador en el sector, de les famílies de persones usuàries, i de nombroses entitats, educatives, socials i esportives.

Hi ha hagut la part teòrica de l’exposició, on la directora tècnica, Cristina Fernández, ha compartit conjuntament amb els responsables de l’atenció directa, Maite Benejam i Tomeu Pons, les activitats laborals/ocupacionals que són un indicador per a la seva rehabilitació. Fernández ha destacat: “mantenir-se actiu i ocupat a nivell ocupacional-laboral, vol dir executar un ampli ventall d’habilitats socials, d’afrontament i de control dels símptomes que puguin garantir un patró estable de comportament”. Des de La Florida “promovem estratègies vinculades a les experiències laborals i socials que contribuiran  a l’ajustament personal, i l’estabilitat familiar i social”.

Les persones usuàries han mostrat el taller, l’oficina, vestuaris, cuina i espais comuns on desenvolupen la seva feina, de dilluns a divendres, i de 8 a 15 hores. Principalment, treballs de jardineria, de l’hort, i de fusteria.