ARTIEM i PIL, un equip d’èxit per a la inserció laboral de persones amb discapacitat

La col•laboració va començar l’any 2014

26 de Juliol de 2022
  • ARTIEM i PIL, un equip d’èxit per  a la inserció laboral de persones amb discapacitat

Gràcies al Servei d’acompanyament per a la Inserció Laboral PIL Menorca, promogut pel SOIB amb la convocatòria de subvencions d’itineraris integrals d’Inserció i cofinançat pel Fons Social Europeu, junt amb el programa Incorpora de Fundació “la Caixa”, i la col·laboració sostinguda en el temps amb una gran empresa com ARTIEM podem contribuir a la millora de la qualitat dins la societat i al món empresarial.

El Servei PIL, fomenta insercions i oportunitats laborals per a les persones mes vulnerables; un fet que no seria complert sense les empreses que hi col·laboren i acullen aquestes persones, com es el cas d’ARTIEM.

Aquesta col·laboració va néixer l’any 2014 de la mà indispensable de na Gabriela Aliaga, Directora de Persones Benestar, i Consellera Delegada d’ ARTIEM, qui des del primer contacte va mostrar gran sensibilitat i voluntat de col·laboració amb la Fundació per a persones amb Discapacitat de Menorca i, concretament, amb els programes de l’àrea d’inserció laboral de l’entitat.

La primera passa d’ARTIEM va ser incorporar a 3 usuaris de la Fundació que havien fet la formació específica d’ajudant de cuina a través del PQIE, un dels quals continua fixe a la plantilla.

Posteriorment han participat com a empresa formadora en el marc del punt formatiu Incorpora, contribuint al desenvolupament de dues accions formatives d’èxit:

• Any 2017 destinat a PERSONAL POLIVALENT SECTOR HOTELER
  • Any 2021 destinat a la NETEJA i DESINFECCIÓ DE SUPERFÍCIES

Durant els cursos ARTIEM ha ofert les seves instal·lacions com l’Hotel ARTIEM Carlos i l’Hotel ARTIEM Capri a Menorca. A més de la cessió d’espais,  ha contribuït aportant professionals experts en les diferents matèries que s’han impartit (restauració, recepció i neteja), nodrint de coneixements i d’experiències a tot l’alumnat, preparant-los per la posterior contractació en diverses categories laborals.

ARTIEM aposta per donar oportunitats a les persones més vulnerables i amb dificultats d’inserció laboral; confiant en el Servei PIL quan precisen d’incorporacions. Fruit d’aquesta confiança destacar que hi ha hagut més de 10 incorporacions, algunes de les quals continuen sent persones treballadores fixes dins de l’empresa.

Destacar també l’esforç d’ARTIEM per buscar a cadascun dels alumnes i/o futurs empleats el millor lloc per desenvolupar-se tant a nivell professional com personal. En aquesta línia, també es valora la re-ubicació de persones treballadores en nous departaments per tal de millorar l’encaix i les necessitats de la persona i l’empresa.

Aquest compromís i esforç constant neix des de la direcció d’ARTIEM, qui gestiona conjuntament amb l’equip tècnic d’inserció laboral de la Fundació que aquesta adaptació s’acabi convertint en un èxit en tot els sentits.

Actualment ARTIEM manté dins la seva plantilla de forma fixe a 4 usuaris del programa. Aquestes persones ja duen una trajectòria de més de 3 anys a dins de l’empresa i tant els treballadors com l’equip estan encantats amb l’experiència. Aquests treballadors ocupen diferents càrrecs, com són els de: auxiliar de recepció, ajudant de cuina i/o rentaplats, ajudant de cambrer i neteja. Endemés aquesta temporada l’empresa està promovent la incorporació de dues persones més a l’hotel Capri, arribant a un total de 6 persones contractades.

Declaració Sandra Pasqual: jo estic molt contenta de s’empresa i des companys per es seu acolliment i ajuda amb SA meva adaptació. Igualment amb SA fundació per s’interès i col·laboració que posen en jo.

S’adjunten fotos:

Isaac Pons Segui (Ajudant de cuina Artiem Carlos)_ Fixe-discontinu