Fundació disposarà d’un nou local a Ciutadella per activitats d’Infància i Joventut

Gràcies a la cessió gratuïta de l’entitat Down Menorca

15 de Juliol de 2022

Àrea Comunicació Fundació Persones amb Discapacitat

L’entitat Down Menorca ha cedit a la Fundació per a persones amb discapacitat de Menorca un local a Ciutadella per a desenvolupar activitats de l’Àrea d’Infància i Joventut, al carrer Toledo nº4 baixos.

El local, titularitat de l’associació per a la Integració de Persones amb Síndrome de Down, permetrà traslladar les activitats de caire assistencial, d’oci i de lleure del servei educatiu, fins ara repartit en distintes dependències.

El Servei d’Infància i Joventut és un servei educatiu que té com a missió atendre a la família i als nens i nenes d’una manera integral, a través de l’assessorament a famílies, la comunicació directe amb els centres educatius i la coordinació amb d’altres professionals externs (Serveis Socials, Sanitat, Educació) i també interns.

Ofereix atenció especialitzada als fillets i filletes i joves/as amb discapacitat reconeguda des dels 6 anys fins els 26 aproximadament. Les activitats es desenvolupen entre les 15 i les 20 hores i l’objectiu principal és fomentar la capacitat i millorar la qualitat de vida de les persones usuàries.

El servei, integrat per un equip de 14 professionals especialitzats (educador social, logopedes, terapeuta ocupacional, mestre/a d’educació especial, integrador/a social, monitors/es d’oci i temps lliure) ofereix  els següents programes:

Logoteràpia

Atenció Psicològica, familiar i individual

Teràpia Ocupacional

Estimulació Cognitiva

Tallers Grupals: afectiu-sexual, habilitats socials, gestió emocional, autonomia...

Oci cap de setmana

Autogestors

Escola d’Estiu

Acompanyament centrat en la família

El nou local, equipat amb 4 sales, recepció i banys adaptats, s’ha cedit per un temps indeterminat, i Fundació assumirà les despeses de funcionament.

Javi Blay, President de Down,  es mostra satisfet d’haver pogut facilitar l’espai: “les entitats estem sempre molt pendents de les necessitats de les persones usuàries, però també dels serveis de Fundació que les han de prestar. La nostra entitat ha pogut fer front a l’adquisició del local, i a les obres de condicionament, i estem molt satisfets que pugui ser emprat per una de les àrees més importants de Fundació”.

Torrent va remarcar el gest de l’entitat i de les persones que la conformen, “el darrer any s’ha fet un esforç important a l’àrea d’Infància i Joventut, s’ha incrementat el pressupost anual i la dotació de personal, contractant una logopeda, integradora social i terapeuta ocupacional. Una aposta clara pels perfils joves que representen el 25% dels casos atesos per la Fundació. Aquesta cessió, se’ns dubte, aporta una gran passa de qualitat”.

Les noves dependències es preparen per entrar en funcionament el proper curs, a partir de setembre.

Fotos:

• Bàrbara Torrent, Vice-Presidenta 1ª de Fundació, i Javi Blay, President de Down Menorca, formalitzant la signatura del conveni.