INICI | ACCESSIBILITAT | Domòtica Accessible | SISTEMES DÒMOTICS CONTROLATS PER WIFI

SISTEMES DÒMOTICS CONTROLATS PER WIFI

Philips Hue

Philips té una gamma de bombetes que es poden controlar des d´una app en adroid o apple, amb aquest sistema la instal•lació convencional que controlava l´enllumenat queda inservible i depenem de l´app per poder controlar-les.

Aquests dispositius perquè funcionin cal tenir un de central, el pont Philips Hue que és un pont encarregat d´interconnectar tots els dispositius d´il•luminació amb l´app.

És un sistema que funciona molt bé però si ens quedem sense wifi podem tenir problemes, per això s´aconsella aquest tipus d´instal•lacions en punts localitzats de l´habitatge per aconseguir ambients amb efectes de color o en les que necessitin estar temporitzades, no és aconsellable canviar tota la il•luminació de l´habitatge per aquest tipus de bombetes.

Philips Hue

Sonoff

Sonoff és un interruptor via wifi, a diferència del Philips Hue amb aquest podem controlar qualsevol tipus de bombeta o dispositiu elèctric.

Aquest sistema es pot controlar via wifi amb una aplicació i algun dispositiu de la gamma també per ràdio, semblant al sistema que utilitzen les portes dels aparcaments. Amb aquest sistema tenim el comandament a distància per controlar els dispositius en cas que ens quedem sense wifi, però igual que amb philips hue la instal•lació antiga ha de quedar anul•lada. La gran diferència amb Philips Hue és que els dispositius sonoff no es connecten a un pont central i si no que es connecta directament amb l´aplicació de control,

Sonoff

SmartThings

Samsung també té una plataforma per al control de dispositius que es diu SmartThings, aquesta plataforma de la mateixa manera que Philips Hue diposa un dispositiu central, Samsung F-HUB

, Que fa de pont entre els dispositius i l´app de control, amb ella podem controlar electrodomèstics de Samsung com aires condicionats, rentadores, assecadores a més es poden connectar molts dels seus dispositius multimèdia i disposa d´una sèrie de sensors fum, fuites d´aigua, moviment, obertura de finestres i de portes. També és compatible amb dispositius d´altres marques com Philips Hup, bombetes de ikea i altres.

Sens dubte és una plataforma molt versàtil que ens permet controlar amb la mateixa aplicació dispositius molt diversos i de diferents marques.

El gran inconvenient és el mateix que amb la resta de sistemes, la instal•lació d´enllumenat es fa depenent de la nostra xarxa wifi, per això no és recomanable controlar tot l´enllumenat d´un habitatge ja que sempre dependrem de la wifi i un dispositiu capaç d´executar l´aplicació SmartThings per controlar la il•luminació de l´habitatge.

SmartThings

Logo FUNDACIO Logo IRPF Logo GOIB Logo Cocemfe Logo Mnisiterio Sanidad Logo esclerosis múltiple Logo ONCE