INICI | SERVEIS | Projecte de vida indepedent | metodologia

metodologia

Dins el context dels diferents serveis relacionats que té aquesta entitat, es farà una anàlisi en profunditat de les necessitats de les persones candidates a entrar en el projecte. Es valorarà fonamentalment el desig de la persona de viure d´una manera autònoma i / o independent, el seu desig de voler sortir d´un model residencial. Primarà l´explicació clara de les seves necessitats i motivacions.

-El projecte arrenca inicialment amb persones que vulguin tenir el major grau d´autonomia vivint amb les seves famílies, però també es contemplarà aquelles persones que per edat i necessitat biològica necessiten emancipar-se de les seves famílies. En aquest cas, es procurarà facilitar-los un habitatge digne adaptada, i els recursos i mecanismes necessaris per a la seva subsistència.

-Juntament amb el tècnic de l´entitat i el suport si cal d´algun company de la xarxa de vida independent, la persona participant en el projecte dissenyarà el seu Pivi, és a dir, les hores que necessita d´assistència personal, procurant que siguin justes i adequades. Aquest pla es distribuirà diària, setmanal i mensualment.

-El moviment de vida independent no només reclama la figura de l´assistent personal per impulsar l´autonomia de les persones amb diversitat funcional, també tot tipus de suports materials o tecnològics. En molts casos aquest suport es pot complementar amb la teleassistència. També podrà recórrer al servei d´assessorament per a adaptacions a la llar i l´adquisició de productes de suport.

Logo FUNDACIO Logo IRPF Logo GOIB Logo Cocemfe Logo Mnisiterio Sanidad Logo esclerosis múltiple Logo ONCE