INICI | ACCESSIBILITAT | Domòtica Accessible

DOMÒTICA ACCESSIBLE

La domòtica és controlar o automatitzar diferents funcions de la llar des d´un dispositiu remot.

Pot semblar banal la idea de controlar les llums de casa teva o l´aire condicionat des d´un comandament a distància, o amb el telèfon mòbil, però la situació canvia quan la persona té una dificultat per moure, un sistema que s´acostés certes funcions de casa ens sembla interessant.

Al mercat no hi ha un estàndard per a instal•lacions domòtiques, les que hi ha són cares i sotmeses a programari tancat el que encareix la personalització i instal•lació del sistema.

Companyies com Google, Amazon o Appleproporcionen un "ecosistema" això és una sèrie d´aplicacions i dispositius que es poden controlar des del mòbil, tablet, Smart TV, ordinador, assistent virtual. D´aquesta manera podrem interactuar amb els llums de l´habitatge, aire condicionat o posar música amb simples ordres de veu.

Al mercat hi ha una sèrie de bombetes que podem controlar per wifi també podem aconseguir dispositius per encendre i apagar llums convencionals i interruptors wifi per poder encendre i apagar els llums que vulguem automatitzar. Aquest sistema ens fa dependents de l´ecosistema per poder controlar els llums de l´habitatge de tal manera que si ens quedem sense wifi no podríem ni encendre ni apagar els llums automatitzades.

A la fundació estem treballant en una sèrie de dispositius compatibles amb les instal•lacions elèctriques actuals, aquest sistema tindrà una instal•lació simple únicament s´ha de col•locar en qualsevol commutació de l´habitatge com si fos un altre commutador més i no ens deixa dependents del sistema domòtic.

Logo FUNDACIO Logo IRPF Logo GOIB Logo Cocemfe Logo Mnisiterio Sanidad Logo esclerosis múltiple Logo ONCE