Menú inferior | entitats

AEMIM

L´Associació Esclerosi Múltiple Illa de Menorca (AEMIM) fou creada a finals de l´any 1996 per un grup d´afectats, familiars i amics amb l´ànim de millorar la qualitat de vida dels malalts d´EM. L´entitat està adherida a la Federació Espanyola per a la Lluita contra l´Esclerosi Múltiple (FELEM), membre de la Plataforma Europea d´Associacions d´EM de la Federació Internacional d´Associacions d´Esclerosi Múltiple. Alhora, AEMIM està integrada dins la Coordinadora Federació Balear de Persones amb Discapacitat, i forma part d´EMBAT, fundació d´esclerosi múltiple d´àmbit balear.

Entre els objectius de l´associació, figuren els de donar suport al col·lectiu d´afectats d´EM i malalties similars que resideixen a Menorca, per a poder fer feina de forma coordinada; sensibilitzar l´opinió pública i les administracions sobre els problemes com la cura, el tractament i la prevenció de l´EM; facilitar informació als afectats i als seus familiars, per aconseguir que tinguin un millor coneixement d´aquestes malalties i, per tant, que puguin implicar-se en major grau; potenciar els canals d´informació i els sistemes d´ajudes per als afectats amb la intenció de promocionar la seva integració social en tots els àmbits, com ara la família, l´ensenyament, la formació professional, les relacions laborals, etc.; estimular i promoure la investigació científica d´aquestes malalties en tots els seus processos per tal de millorar les possibilitats terapèutiques i rehabilitadores; i cooperar amb totes les entitats que tinguin una finalitat idèntica o similar, per aconseguir canvis d´actitud social que suposin una millor qualitat de vida dels afectats.

Al 2007 va entrar a formar part de la Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca (FPDM) cedint la gestió del seu centre de físics i serveis tècnics.

Els principals serveis dels quals es beneficien les persones amb discapacitat física per EM són: servei de fisioteràpia a domicili i al centre, centre de dia, servei de rehabilitació i servei de fisioteràpia a les piscines municipals (Maó i Ciutadella).

Dades de contacte:

Associació Esclerosi Múltiple Illa de Menorca (AEMIM)

Avinguda Menorca, 27 Local 1

07703 – Maó

Presidenta: Isabel Garriga - Tel. 690.761.384

Mail: emmenorca@hotmail.com

Logo FUNDACIO Logo IRPF Logo GOIB Logo Cocemfe Logo Mnisiterio Sanidad Logo esclerosis múltiple Logo ONCE